duminică, 18 noiembrie 2012

”Ceea ce tu condamni, te va condamna.”

  
      Azi am început să citesc cartea ”Conversații cu Dumnezeu” scrisă de Neale Donald Walsch. Am auzit de ea de câțiva ani și știam că trebuie să o citesc, dar nu am avut ocazia până acum. Știam că totul se întamplă la momentul potrivit, așa că am avut răbdare.Am cumpărat de curând toate cele 3 volume și m-am apucat de citit. Este o carte extraordinară, în care găsești foarte multe răspunsuri la întrebările legate de viață și de Dumnezeu, sau Creator, cum vrea fiecare să Îi spună.
     Am dat peste o frază care sună așa: ”Ceea ce tu condamni te va condamna și, într-o zi, vei ajunge să fii ceea ce judeci.” M-am oprit pentru o clipă și am reflectat...acum am înțeles de ce mi s-a întamplat un lucru foarte neplăcut în viață. În trecut judecam foarte des anumite persoane, și mă tot întrebam cum de pot face un anumit lucru, care nu este tocmai plăcut, aveam o părere proastă despre acestea și îmi ziceam că eu nu voi face niciodată așa...Și știți vorba aceea :niciodata să nu zici niciodată.
     Am avut un moment în viață în care am făcut ceea ce judecasem de multe ori, și condamnasem. Acum spun că nu am fost EU cea care a făcut acel lucru, acum nu aș mai face așa ceva...și totuși l-am făcut. Important este că am înțeles lecția, acum înțeleg de ce unii oameni fac lucrul acela pe care îl condamnam, și de ce l-am făcut și eu...am ajuns să fac ceea ce am judecat.
    Știu că nu este ușor să zici că de mâine nu o să mai judec pe nimeni. Este greu să te abții de la a nu-i mai judeca pe cei din jur, pentru că așa am fost învățați până acum. Dar merită să încercăm. Mi se întâmplă destul de des să judec oamenii care îmi ies în cale, dar când îmi apare acel gând, îl conștientizez și încerc să îl schimb cu un alt gând pozitiv.
     Nu vom putea să nu mai emitem judecăți asupra celor din jur până când nu vom înceta să ne judecăm propria persoană, să fim în armonie cu noi înșine. Știu că mai am mult de lucrat la acest capitol, dar important este că am conștientizat acest lucru și încerc să lucrez pe aceasta temă :judecare celor din jur și a propriei persoane.
     Merită să încercați.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu